söndag 1 juni 2008

Sol och bad

Gosh, vilket härligt väder! min helg har varit kanon bra, har hunnit med en hel del, tänkte försöka sammanfatta det hela hyfsat kort.

börjar med fredagen. på dagen var jag, som jag tidigare nämnt, i vilsta med min klass eftersom vi hade klassens dag. det var faktiskt rätt trevligt, grillning och bad i solen. jag gjorde dock tabben att glömma bikinin hemma. men den som inga badkläder har, han får simma med rumpan bar. eller som i mitt fall, med kläder på. skönt vare. det var däremot inte lika kul att åka bussen hem i dyblöta kläder, meeen.

framåt eftermiddagen åkte jag till sofia, även där blev det sol och bad. sent på kvällen gav vi oss ut och sprang en runda, efter det körde vi ett rejält styrke pass innan vi hoppade i poolen för ett halv naket nattbad, hur skönt som helst! observera att sofia bor ute på landet, så risken för att några fönstertittande grannar skulle få syn på våra privata delar, var nästintill obefintlig.

Lördagen började med ännu lite sol och bad hos sofia, innan jag åkte hem och sedan mötte upp claudia och rebecca på bussen till torshälla. i den långa väntan på bussen till mälarbaden lade jag och claudia oss mitt på gatan och solade, vad gör man inte?

väl framme hos rebecca kastade vi kläderna, bokstavligt talat, och kastade oss i sjön.
på den allmänna badstranden som ligger bredvid rebeccas tomt hittade vi en gammal trampbåt. under en timmes tid gjorde vi vårt bästa för att rusta upp den, täppte igen läckor, öste ur vatten, trsslade ur rep som fastnat i trampmekanismen osv. men när vi sedan sjösatte båten upptäckte vi att den inte gick att styra och att man enbart tog sig någonstans genom att trampa baklänges. rebeccas lillasyster, gabbi hade väldigt roligt åt oss, innan vi upptäckt det där med att åka baklänges och bara snurrade runt på samma ställe. i vilkat fall kom vi en liten bit innan båten började ta in vatten och sjunka. det slutade med att gabbi fick rädda oss på surfbrädan.

efter vårt äventyr med trampbåten, kilade vi upp till stugan för att duscha och snygga till oss lite grann. sedan blev det middag, grillat och trevligt sällskap. vid ungdoms bordet satt claudia, rebecca, jag, alexander och hans syster sofia. samtals ämnena kretsade nästan enbart kring mina, claudia och rebeccas alla misstag och pinsamheter, vi satt lite och skvallrade på varandra kan man säga. jag tror att de två andra tyckte det var rätt underhållande och det är ju det viktigaste. (?)

efter maten slog jag, claudia och rebecca följe med alxander. först var det tänkt att vi skulle cykla till statoil och köpa godis, men riktigt så blev det inte. nog cyklade vi till statoil och köpte godis allt, men vi fortsatte sedan till skogsängen där det var grill party. att cykla från mälarbaden till skogsängen tog sin lilla tid.. men tillslut kom vi fram, vi hade det trevligt där ett tag innan vi fick skjuts tillbaka betydligt senare.

C: aj! jag fick fluga i ögat, stanna!
S: (till dem där bakom) stanna, claudia har fått en fluga i ögat!
A: (fortsätter utan att stanna) ajdå, viltolycka!

claudia's funderingar när vi passerade nya brandstationen:
- undra varför dem har flyttat brandstationen hit?
efter en stund besvarar hon sin egen fråga.
- eller ja, det är väl för att det är närmare till årby.

Hela söndagen har spenderats nere vid sjön, sol och bad hela dagen lång! framåt eftermiddagen kom en av rebeccas vänner från stockholm förbi med sin båt och plockade upp oss tre. det blev då sol och bad från båten, hääärligt vare! efter ett par timmar på sjön återvände vi till hem till rebecca. jag, bränd som aldrig förr! mina åsikter om att solskydd är överskattat har drastiskt förändrats. bortsett från det har det varit en toppen dag!

just det, en rolig händelse som inträffade innan vi åkte ut med båten, var när gabbi och hennes vänner beslutade sig för att göra ett försök med trampbåten. det gick bra för dom, betydligt bättre än för oss, tills det att rebecca bestämde sig för att skoja lite med tjejerna genom att själv kliva ombord på båten, som resulterade i att den snabbt vattenfylldes och sjönk. claudia och jag fick genomföra en räddningsaktion. med hjälp av surfbrädan och en rodd båt lyckades vi få alla i land, även trampbåten.

kortfattat vet jag då inte om det blev, men äsch!

/s

Inga kommentarer: