söndag 25 maj 2008

Helg

I fedags åkte som sagt jag och claudia ut till rebecca i mälarabaden där filippa även kallad kapten filling befann sig. efter en promenad och lite bus satte vi igång bastun och körde bastu bad och bad i sjön. det är fortfarande iskallt i mälaren kan jag meddela, ifall någon skulle få för sig att ta sig ett dopp. vid två tiden kilade vi upp till stugan igen för att duscha. jag var helt slut och kände för att dö eller sova, men givetvis blev rebecca kontaktad av sin nya kärlek från stockholm som inbjöd oss alla till deras stuga en bit bort. jag vägrade. de andra tre, med mansjägaren claudia i täten, begav sig iväg till stockholmarna medan jag somnade i lugn och ro. tre timmar senare blev jag brutalt väckt när de kom tillbaka.

morgonen därpå steg jag och claudia upp i ottan för en tripp till stockholm. på vägen dit hämtade vi upp sofia. vi uträttade lite ärenden och glassade i solen innan vi åkte tillbaka till tuna. innan vi begav oss hem blev vi filmade och intervjuade av några som skulle fixa ihop en kul grej till ett bröllop, roligt blir det nog.
- vad tänker du på när du ser den här mannen?
sp: *låååång tystnad* semlor....
- skulle du vilja gå på date med den här mannen?
ss: bara om jag skulle vilja ta livet av mig.
- va?
ss: ja, han är ju kannibal.
- jasså, det visste jag inte om anton, höhö.

till höger: claudias och mina smarriga jordgubbar som blev vår lunch. till vänster: spex i parkeringshuset innan hemfärden.

på lördags kvällen åkte jag till sofia som hade middag för några tjejer. det var mycket trevligt!

idag har sofia och jag legat ute i solen hela dagen, i ett försök att bättra på brännan, bränd är ordet. det är precis vad jag är. ryggen och ansiktet, aj!

/s

Inga kommentarer: