onsdag 28 maj 2008

Sommartider hej hej

Min klass är så långt ifrån normal man kan komma. men för min del så är det positivt, det finns alltid något eller någon att garva åt på lektions tid. dagens matte lektion är ett fin, fint exempel. nathalie sov, jennifer och lina sjöng allsång, allan tränade på att blåsa salivbubblor, jag halv sov och garvade åt allan, vår matte lärare gjorde sitt bästa för att upprätta hålla ordningen, utan framgång. jag tvivlar på att någon ens brydde sig om att öppna matte boken.



Över, till vänster: vår matte lärare tomas drar en pose i sitt första försök att väcka nathalie. till höger: allan och christian härjar med en stol. Under, till vänster: jennifer utforskar sina konstnärliga kunskaper. till höger: jag i nyvaket tillstånd, efter att nathalie väckt mig med kamera blixten.

Jennifer och jag visade ännu en gång prov på vårat mod, genom att bestiga den hemska brand trappan igen. jag är höjdrädd och skräckslagen när jag väl är på väg uppför, endå gör jag det. det är förmodigen för att jag gillar att göra saker jag egentligen inte vågar. gränsen har hittills visat sig gå vid bungyjump, där jag åkte upp och ner utan att flytta mig en millimeter i hissen. men det är inte slutet, en vacker dag hoppar jag.

Här har vi några bilder på trappen, jennifer och den slående utsikten.

Imorgon är det en vecka exakt till skolavslutningen. jag är faktiskt i princip klar med allt skolarbete, hur skönt är inte det? jag har enbart kvar ett prov i hotell kunskapen som jag ska göra imorrn. eller juste det, två prov i livsmedels kunskap också och en power point presentation i datan som ska avslutas. annars, helt klar. på tal om skolavslutningen, så tycker jag absolut att det är ett tillfälle att fira, det är ju faktiskt slutet på ett års slit och början på ett x-antal månaders okontrollerbar frihet. en av mina kompanjoner kläckte nämligen ur sig "det inte är så viktigt, vi slutar ju bara 1an." (?) skolavslutning som skolavslutning, det kommande sommarlovet måste firas! lite planer inför det skulle inte sitta fel! en plan c är allt vi lyckats komma fram till hittills, med det är ju tid kvar.

/s

1 kommentar:

Anonym sa...

Våran klass är så jävla skön.

P.S. Jag vann, jag har hoppat bungy ;) hahaha!