fredag 23 maj 2008

Nagelbitare

idag hade jag och min klasskamrat muntlig redovisning av vårat projekt arbete. jag har himmla svårt för den muntliga delen alltså, jag blir helt galet nervös, fast jag vet att jag egentligen inte har någon anlening till det, larvigt! idag var jag så nervös att jag skakade i hela kroppen, det var på gränsen till att jag lade benen på ryggen och kutade ut ur klassrummet. men det gjorde jag givetvis inte. vi körde på och det gick faktiskt väldigt bra, till råga på allt tyckte våra lärare att vi såg så samlade och lugna ut. (?) aja, det kan dom gott få tro.

enda gången jag är lika nervös som inför ett muntlig arbete, är innan en tävling, fast det är på ett bra sätt, eller det kan vara både bra och dåligt. oftast är man så nervös och taggad att man kör hundra gånger bättre på en tävling än på en träning. vid ett fåtal tillfällen har det dock hänt att jag har blivit övernervös och tappat fokus helt, som resulterar i att det går käpp rätt åt helvete. aja, nog om det. nu ska jag börja packa ihop lite grejer, för snart ska vi åka ut till mälarbaden!




underhållning i korridoren.



/s

Inga kommentarer: