torsdag 22 januari 2009

Jag målar naglarna

På något sätt lyckas jag alltid förstöra mitt nagellack när det väl är klart.. till exempel nyss:

21:30 Ah äntligen klart! sitter blixt stilla. försöker att inte röra mig. håller andan.

21:36 akut kliattack på foten. kliar. nagellacket på vänster pekfinger förstört. målar om.

21:40 klart igen. återgår till att sitta blixstilla.

21:43 har ner fjärrkontrollen på golvet. hoppsan. plockar upp den. höger pek, lång och ring finger måste göras om. bah. målar om.

21:47 färdigt igen. gör ett nytt försök.


21:49 någon skriver på msn. svarar blixtsnabbt social och trevlig som jag är. inser mitt misstag. två naglar målas om igen.

22:03 klart. håller händerna inom synhåll. sitter blixtstilla igen.


22:10 fångar stjärt katten snobben när han slinker förbi inom räckhåll. nagellacket från vänster hand hamnar i kattpälsen.

Ger upp.

Måla naglarna är ingen konst. att få det att sitta kvar däremot..

Lateeer.

/s

Inga kommentarer: