lördag 29 november 2008

Åklagar besök

Idag började vi dagen i hörsalen, en ungdoms åklagare hade gjort sig besväret att svara på frågor och berätta om sitt yrke. jag fann det måttligt intressant. något som jag verkligen förundras över är att straffen fär narkotika brott är grövre än straffen för våldtäkter, bedrövligt. förövrigt lyckades jag faktiskt hålla mig vaken under hela föreläsningen.


Jag tror samtliga personer i salen insåg att de begått en rad olika brott genom åren, men det åklagaren inte vet, lider åklagaren inte av.

Allan hade, till sin förargelse, blivit tilldelad uppgiften att tacka åklagaren för besöket, skaka hand samt överlämna en gåva. Allan försökte desperat skaffa en inhoppare för sig själv, utan framgång. mycket underhållande för en annan.


Later.

/s

Inga kommentarer: