torsdag 27 november 2008

Uråldrig

Grattis till mig själv! 19 år. uråldrig. det värsta med att bli äldre är, enligt mitt tycke, att folk förväntar sig att man ska mogna. ju äldre man är desto mer mogen bör man vara. (?) snick snack. detta faktum är något jag alltid valt att ignorera, åldern är bara siffror. totalt obetydligt egentligen.

19åringar i allmänhet bör väl vid det här laget framförallt ha gått ut gymnasiet, tagit körkort, ha ett fast jobb eller studera på högskolan, även ha ett fast förhållande och börja fundera över att skaffa barn.

Jag går fortfarnade på gymnasiet, jag har inte tagit körkort (inte ens börjat) jag har absolut inget fast förhållande och jag funderar verkligen inte på att skaffa barn. min funderingar rör sig istället kring sådana viktiga saker som vilken sorts stinkbomber jag ska beställa hem och vart pappa har sin nya sprit gömma.

Som ni ser skiljer jag mig från 19åringar i allmänhet. men bryr jag mig? nej. jag tänker förövrigt fortsätta vara precis så omogen jag känner för.

Later.

/s

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet sofia, det här var det bästa inlägget jag har läst! (Y)Jag dog när jag läste allt :D