söndag 26 oktober 2008

Moffare

Igår åkte jag och claudia ut till kjula där vi övernattade, vad vi ägnade oss åt under natten kan ni bara gissa er till. den vanligaste sysselsättningen är att äta, denna gång är inget undantag. igår mötte vi upp Sofia vid ica ekängen där vi gjorde lite inköp. vi började med middag pommes, bearnaise och kyckling. därefter chips och dipp.

Claudia flydde fältet imorse efter en debatt som gick lite överstyr. jag stannade dock kvar. sofia och jag åkte till godisland och gjorde nya inköp. vi började med godis som förrätt och sen på det en kebab tallrik, eller som i sofias fall kyckling tallrik. efter den storslagna måltiden såg vi båda ut att vara gravida i 9e månaden och låg utslagna på golvet framför tvn ur stånd att röra oss.

S00F: jag är törstig!
Sofia: jag med! vi går och tar nåt att dricka.
S00F: aaa.. (ligger fortfarande kvar på golvet)
Sofia: ska du inte resa på dig då kanske?
S00F: jo, ska inte du? (ligger kvar orörlig på golvet)
Sofia: joo.. (ligger också kvar)

En liten stund senare..

Sofia: gå upp nu då!
S00F: mm, efter dig.
Sofia: nee, du måste ju hjälpa mig upp!
S00F: men hur ska jag komma upp då?
Sofia: om du inte reser dig rullar jag bort till dig och...

Ja, mycket annat var det inte att göra än att kämpa sig upp och agera hjälte.

Så kan det gå när man äter mer än vad som egentligen får plats.

Lateeer.

/s

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg aldrig på i mitt öra. Det tycker du själv är det värsta du vet, så gör inte samma sak!

Sofia Andersson Swärd sa...

Så länge du inte skriker i mitt, lägger jag inte på i ditt. svårare än så är det inte.

Anonym sa...

skriker? hah jag skrek inte höjde rösten gjorde jag, men hade aldrig behövt gjort det om du bara gjort det jag sa från första början

Sofia Andersson Swärd sa...

jag rättar mig: så länge du inte höjer rösten, så att jag uppfattar det som att skrika.