söndag 26 oktober 2008

Maskerad

I fredags var det halloween fest. jag inledde dagen med att sola en sista gång sedan började jag fiffla med allting inför kvällen. Claudia anlände till mig vid 4 tiden och tillsammans gjorde vi oss iordning. kvällen i ära föreställde vi hawaii tjejer, hula hula dansare. jag måste säga att jag tycker vi var riktigt bra.




Strax efter klockan sju blev vi upplockade av madelinos mor som var snäll och körde oss till Mr Lundvall som styrde förfest. hos lundvall träffade vi på döden, rödluvan, byggare, hippies, batman och många fler. förfesten var grymt bra! ett stort tack till Alexander för att vi fick komma.




Vid 10 tiden gick vi alla till bussen som skulle ta oss till själva maskeraden som ägde rum i engelska skolans matsal. i väntan på bussen tände någon en röd fackla som var mycket fascinerande.

Framme på festen stötte vi på självaste usama bin ladin och och många, många fler. det var lite glest där i början men sedan blev det riktigt bra drag. det blev en massa dans och lite härjande i ett par timmar framöver innan det började pratas om efterfest.

Claudia, jag och madelino trippade till en puttinuttig efterfest i par anda, eftersom att jag enbart hade mitt självförakt att mysa med fann jag det inte speciellt roande, men vad gör man inte? dem andra små liven var ypperligt söta. Claudia och jag roade oss med att kasta ruttna vindruvor på en snarkande däckad madelino. strax därefter följde jag hennes exempel och somnade vackert i en fåtölj och drömde om mord.

Den sovande skönheten Claudia vaknade vid sju tiden och föreslog att vi skulle fly fältet. en strålande ide enligt mitt tycke. vi försökte lirka med oss madelino utan framgång så vi fick själva ta bussen tillbaka till mig.

Jag drar mig för att ta morgon bussen i vanliga fall när vi alkoholstinkande med gårdagens smink, kråkbo i håret, kort kort klänning och högklackat ska utsätta oss för alla präktiga icke-festares kritiska blickar sådär på morgon kvisten dagen efter. ni kan ju tänka er vad folk glodde när vi klev på bussen och såg ut att komma direkt från ett röj party på hawaii.

Väl hemma åt vi varsin taco som gjorde oss båda kräkfördiga. när vi fått fason på kräkreflexerna lade vi oss och sov ett fåtal timmar.

Det var hursomhaver en mycket bra kväll, otroligt kul att se att folk klätt ut sig ordentligt, fler maskerader!
Later.
/s

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt rolig kväll!
Fler maskerader(=