fredag 24 oktober 2008

Smartskaft

Idag var det allra sista gången jag var i restaurangen, sista serverings dagen. sorgligt faktiskt. faktum är att det är ytterst roligt att hålla till i restaurangen. vi hotell elever skrev även prov idag under övervakande av vår lärare sven. han tvingades dock lämna oss ensamma ett ögonblick för att reda ut ett missöde i disken som de andra ställt till med. vi tog tillfället i akt och fuskade så mycket vi kunde. vi alla klarade provet utmärkt.

På eftermiddagen tog jag tag i maskerad problemet. jag visste precis vad jag var på jakt efter. men efter att ha gått igenom varenda tänkbar butik insåg jag att det var hopplöst.

Men skam den som ger sig! jag fick en brilijant snilleblixt. buttericks. då kvarstod bara det lilla problemet att buttericks bor i stockholm. eftersom klockan var mycket spurtade jag till tågstationen och tog tåget till stockholm. jag fann det jag sökte och lite till. jag lyckades sedan hitta till rätt spår utan att ens missa tåget tillbaka till tuna någon timme senare. skickligt.

Nu har jag min outfit klar. HAH!

Imorgon är det maskerad som gäller!



Later.

/s

Inga kommentarer: