onsdag 24 september 2008

Skogsäventyr

Det blev inget spring i kronskogen idag, eller sprang i kronskogen gjorde vi. fast istället för att springa spåret på tid var vi på jakt efter små kontroll lappar på träden. orientering. något jag alltid avskytt. visserligen har jag skolkat från alla orienterings lektioner de senaste fem åren. tydligen har jag ändrat mig. det var faktiskt riktigt roligt. (?)

Vi sprang genom ett stort fält med högt blött gräs som ledde till att vi blev dygnsura, jag hade en hel flod i mina skor. vi fick ta oss in i en kohage, där det bodde kor!?! hagens invånare hade dessutom bajsat rejält. hursomhaver, hur kommer man på idén att sätta upp en kontroll i en hage full med kor? tänk om korna anfaller? tur att man är försäkrad. vi var med om en hel del där ute i skogen. men det som händer i skogen stannar i skogen.

Jag måste ha en skev uppfattning om vad som är roligt.


Alldeles nyss fick jag en, enligt mitt eget tycke, brilijant idé. imorgon har vi serverings intruduktion, vi ska nämligen servera i restaurangen i ett par veckor framöver. till råga på allt kommer vi severa på de, i vanliga fall, lediga torsdagarna, hur illa är inte det? i vilket fall så slog det mig just att det vore väldigt lägligt om jag blev sjuk imorgon. jag anser nämligen att jag har de grundläggande kunskaperna inom servering, hur svårt kan det vara liksom?

ja, jag är nog alldeles för sjuk för att gå till skolan imorgon.

Så tråkigt.


Tvångsfotad aggresiv stjärtkatt.


Later.

/s

Inga kommentarer: