söndag 2 mars 2008

Hemligt Uppdrag # 2

I fredags åkte jag och claudia på hemligt uppdrag, det gick väl sådär. det var inte riktigt som vi hade tänkt oss, vi får se vad vi gör med det. någonting blir det förmodligen, aja, jag återkommer om det. både jag och claudia gick lite tidigare från skolan för att kunna utföra vårt uppdrag, vi hade lite problem med att ta oss dit, men slutligen lyckades vi. det har cirkulerat en del rykten om att det ska spöka på platsen och i området. jag och claudia är vanligtvis inte alls särskilt lättskrämda, men det var lite smått läskigt där vi befann oss måste jag erkänna. några spöken såg vi dock inte, fast när vi stannde till utanför en övergiven gammal lada och spanade, hörde vi plötsligt ett underligt ljud från fönstret, det var förmodligen vinden. claudias ipod satte på sig självt, men det har den gjort förr, så det är ingenting konstigt med det. sedan hörde vi ljudet vid fönstret igen, då gick vi vidare. spöken? knappast, men läskigt vare! senare åkte vi in till stan och mötte rebecca, som fick höra en mer detaljerad historia om vårt uppdrag.

Fredag kvällen blev inte sådär jätte lyckad. vi åt middag på ming palace, alltid lika gott! efteråt tog jag och rebecca en promenad hem till henne. rebecca lyckades övertala mig att spela anden i glaset, hon tror stenhårt på det där, själv har jag aldrig riktigt kunnat tro på det. jag har spelat anden i glaset hur många gånger som helst och jag har aldrig fått käslan av att det skulle vara något annat än våra egna fingrar som förflyttar glaset. rebecca skulle bevisa att det verkligen fungerade, utan framgång precis som väntat. ingenting utöver det normala hände. efteråt påstod hon att det bara fungerade med claudia, det rebecca inte vet är att claudia är enormt opålitlig i sådana sammanhang. efter de tappra försöken att kontakta andevärlden promenerade jag och rebecca hela den långa vägen hem till mig, vi var framme någon gång vid midnatt. sedan drog vi iväg på vårat andra hemliga uppdrag, det gick strålande! det är verkligen tur att vi är så bra på att kläcka planer.

/s

Inga kommentarer: