torsdag 28 februari 2008

Årets första dopp?

Idag var det betydligt bättre väder ute när jag vaknade, det är så mycket lättare att gå upp på morgonen när det är soligt och hyfsat varmt ute, till skillnad från när det är gråmulet och regnigt. på söndag har jag beslutat mig för att bada i vilsta sjön efter träningen, årets första dopp. i år borde jag väl vara först? förra året badade jag i maj, då avled jag nästan av vattnets kyla. jag vågar inte ens tänka på hur kallt det kan tänkas vara i vattnet nu, vid närmare eftertanke vill jag inte nog inte veta det heller. aja, jag måste helt enkelt klara det. imorgon är det fredag, det innebär att vi har idrott. vår hyper aktive idrotts lärare tycks inbilla sig att jag ska springa ett livsfarligt spår i skogen. jag har sprungit det två gånger tidigare, båda gångerna har jag sprungit vilse. tanken på att tillbringa flera timmar vilse i skogen ännu en gång känns inte särskilt lockande. jag ska nog ljuga ihop en historia om att jag snubblat i trappen eller nåt. i övrigt är det väldigt sweet med helg.

/s

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intressant information