tisdag 12 februari 2008

Servering

Vilken dag säger jag bara! idag precis som igår jobbade jag och resten av min grupp i serveringen. igår var det ont om gäster bara ett fåtal stycken. idag var det i princip helt fullt i restarangen, det var sjukt stressigt vi som serverade flängde fram och tillbaka i rasande fart. tro det eller ej men det var faktiskt riktigt roligt, men lite för stressigt enligt mitt tycke. jag var inte ensam om att vara nära ett nervöst sammanbrott när det var som värst. jag tyckte att vi klarade av det hela väldigt bra, gästerna var nöjda och inga större missöden infann sig under dagen. mycket bra jobbat av oss. efter skoldagen släpade jag mig hem och sov ett fåtal timmar innan jag åkte till gymnastiken. återigen maxade vi styrka, jag som redan har träningsvärk sen mitt styrkepass igår kommer vara totalt mörbultad resten av veckan. nu är jag helt slut och vill bara gå och lägga mig, men först ska jag äta lite frukt och sedan ta ett varmt bad för att försöka lindra min träningsvärk en aning. just det! på träningen idag lyckades jag äntligen pressa mig ner hela vägen i splitt, jag hoppas jag har lärt mig det nu och att det inte enbart var en tillfällighet.

/s

Inga kommentarer: