lördag 7 juni 2008

Studenten 2008

igår var det studenten och jag säger då det, gudars skymning vad jag längtar tills det är min tur! kanon väder var det också, lite för varmt kanske. det är faktiskt så att, jag som älskar sol och värme, kände att det skulle vara skönt med ett par grader kyligare. men man ska väl inte klaga. på stranden nära till en svalkande sjö är det ju inte fel! men när man flänger runt på stan i folkmassor, njaa. aja, nog om det. eftersom jag försov mig hann jag och claudia inte se utspringet från rekarne, lite trist men jag tvivlar på att vi fått syn på någon vi kände i folkmassorna. i väntan på rinmans utspring placerade vi oss vid fontän rondellen, där stod folk i badkläder med flaskor som de fyllde med vatten, dem hade utsett det som sin uppgift att se till att svalka alla passerande studentflak. jag tror inte någon av stundenterna klarade sig torra förbi rondellen.

vi slog oss samman med sara, fille och evelina som vi mötte upp och närvarde sedan vid utspringet på rinman, och lyckades faktiskt få tillfälle att gratta några vi kände. jag är förvånad över hur mycket folk det var överallt, det var helt sjukt! efter att alla studenter sprungit ut från rinman, gick vi och köpte glass och vatten innan vi återvände till rondellen för att delta i vatten kastande. jag kan tillägga att studenterna inte var helt oskyldiga i "vattenkriget" de valde dock att kasta öl, spruta champagne och liknande. när studentflaken slutat köra urartde det hela då filippa och sara starade ett individuellt vattenkrig med de badklädda, vi andra fick göra vårt bästa för att undkomma alla vattenkaskader.

claudia och jag cyklade hem till henne och fräschade till oss lite innan vi blev skjutsade till roberts stundetskiva. där bjöds det på god mat och alkoholhaltiga drycker, som vi noga höll oss ifrån. i vilket fall hade vi väldigt trevligt! när robert sedan begav sig till krogen, åkte även jag och claudia tillbaka in till stan.

Här ovan ser vi Robert som öppnar sina presenter. (jag visste inte att man fick presenter på studenter, och det är ju inget negativt inte.)


en mycket rolig dag! ett stort grattis till alla stundenter!

/s

Inga kommentarer: