torsdag 5 mars 2015

Hitta en penna som inte finns


På uppstartsmötet på jobbet idag upplyste vår teamledare oss om att en tävling skulle inleda dagen. Vi alla som är brutalt tävlingsinriktade spetsade öronen. Med orden:"nånstans i trapphuset har jag gömt en penna (en stor whiteboard penna) den som hittar den först vinner" Så stormade vi alla ut genom dörren som en förvildad  elefanthjord, ramlade över varandra och över ett gäng sopsäckar som städaren blockerat dörren med. När vi kutat som dårar ner till källaren och letat på alla ställen. Så slog det oss:

Vår teamledare hade kommit in till kontoret efter oss och vi hade inte sett henne lämna området nån gång. 

Det fanns alltså ingen penna gömd i trapphuset. Det erkände hon också omedelbart med ett flin när vi kom instormande på kontoret igen. Hon tyckte vi hade sett lite sega ut. Och det var i och för sig ett utmärkt lömskt sätt att få upp vår energi.





Rolig start på dagen som dock gick åt helvete för mig igen. Eftersom jag befinner mig i en svacka har jag börjat psyka mig genom att intala mig själv att jag inte kan sälja längre. Vilket är det värsta man kan göra, Gick hem tidigare för jag i slutet på dagen hade gett upp och hade typ panik. Känner mig som världens sämsta säljare. Det får icke ske igen. Måste sluta psyka mig själv så kommer jag komma ur denna svacka. Älskar att jobba egentligen men den här veckan har varit brutalt jobbig hittills. Får göra allt för att det ska vända imorgon.

Det bådar dock inte gott inför morgondagen eftersom jag fortfarande är vaken och att lyckas somna tycks vara en omöjlighet...


Inga kommentarer: