onsdag 14 mars 2012

Smultronblomman


Nyss i närheten av Eskilstuna centrum..

Jag sitter och läser en gammal etuna-skvallerblogg (mycket roande) och Johnny håller på och springer mellan toaletten (som även är en tvättstuga) och vardagsrummet där tvätten hängs upp.

helt plötsligt efter en tid av total tystnad

Johnny: Du
Jag: Aaa?

- Jag vill att du kallar mig för smultronblomman

(?)

Hahahaha! Sagt och gjort. Från och med nu har han ett nytt tilltalsnamn i min närvaro. (Att jag själv ibland vägrar svara på tilltal om jag inte kallas för King Edvard är en helt annan sak)

Jag fick nyss uppdraget att på egen hand besöka källaren. Smultronblomman gav mig tydliga instruktioner hur jag skulle finna rätt förråd. Han glömde dock nämna vad jag skulle hämta i förrådet. Men eftersom en annan är klyftig av naturen kom jag efter en tids funderande på att han nämnt något om en tumstock. Vilket var helt rätt.



Inga kommentarer: