måndag 22 augusti 2011

Paaaaaain


I fredags sov jag bort eftermiddagen och en liten, liten del av kvällen. fattade beslutet att ta det lugnt och köra all in på lördagen istället. sammanstrålade med Jennifer och åkte i regnovädret för att handla moff till filmkväll. jag återvände dock hem på grund av magsmärtor.

All in blev det på lördagen. all in på akuten. kanonkul. not. vaknade helt oskyldigt av brutala magsmärtor som vägrade gå över. åkte till akuten efter att legat i ryggliggande läge och försökt låtit bli att andas en hel dag. efter fyra timmars väntan på akuten smet jag därifrån och åkte hem igen. trodde det hade börjat gått över av sig självt. men icke sade nicke för bara ett par timmar senare var jag där igen med ännu mer smärta.

Jennifer och Johanna är ädla vänner som tog dit mig och var med som moraliskt stöd en hel natt på akuten. tvingades ta blodprov som är det absolut värsta jag vet. lyckades förhandla till mig emla plåster annars hade jag aldrig vågat. har vägrat blodprov i flera år men nu hade jag så ont att jag kände mig tvungen. fick uppbåda allt mitt mod för att det skulle gå vägen. mycket stolt över den bragden.

Framåt gryningen fick jag TILLSLUT smärtstillande samt en antibiotikakur och tid för röntgen. felet hittades ej. men smärtstillande hjälpte så jag kunde återvända hem. vi mellanlandade på ica maxi och inhandlade nybakat bröd. satt inte helt fel i kistan efter en natt utan föda.

Sovit mig igenom denna söndag med endast lite ont. tyvärr har smärtorna återvänt med full styrka. det. gör. så. jävla. ont. ligger åter i ryggliggande läge och försöker att inte andas. inväntar att apoteket ska öppna så jag kan inhandla smärtstillande. hoppas jag inte avlider av smärtan innan dess..

Har haft en underbar helg med andra ord!

Inga kommentarer: