lördag 19 juni 2010

Studenten 2010

Alltså min blogg är så jävla bra. NOT. men nu ska jag i brist på annat skriva om min student. ifall jag skulle glömma bort den. man vet aldrig.

Natten till studenten sov jag endast två timmar och drömde då en mardröm om att min student blev så hemsk det går. Jennifer kom hit vid sex tiden och vi pressade i oss lite frulle innan vi gick till rinmansparken och mötte upp HR3orna. Champagne, cider och jordgubbar i ottan med världens bästa sällskap. icke helt fel. Nathalie och jag gick sen hit vid sju och fixade oss innan vi återvände till skolan. HR3orna höll till i rinman restaurangen där våra lärare dekorerat så fint. vi fikade, skrev i mössor och sjöng sånger samt fotograferades utomhus innan vi gick till matsalen och åt med alla blivande studenter. blev en hel del allsång och jag tycker allt vi var bäst. he he he.

Vi härjade och hade oss i korridoren innan det var samling i klassrummet, utdelning av betyg och andra grejer. när vi tog avsked av våra mentorer och fick rosor var det på håret att jag började böla. i aulan höll rektorn tal och lite annat jag lyssnade inte på nåt. utanför hörde vi lastbilarna tuta och såg hur det började strömma till med folk. lätt att koncenterar sig då. not.

På väg mot dörrarna när vi skulle springa ut var alla helt galna iallafall vi. när vi sprang ut irrade vi runt ett tag uppe på trappen innan vi gick ner och sökte efter familj och co. jag ramlade givetvis i trappen när vi skulle ner för den. skickligt. självklart hade min familj och co ställt sig så långt från trappen man kan komma och jag fick leta efter dem i en evighet. därefter var det flakfärd, roligast på hela dagen. helt sjukt kul. lyckorus.

Åkte till min mottagning hemma hos morfar där jag fick en trevlig överraskning i form av en inte alltför liten rosbukett. fick presenter och grejer av min släkt och co. tack, tack, tack! Emily anlände och vi åkte vidare till herr Helg som hade studentfest i skogstorp. mycket trevligt. sen bar det vidare till lokomotivet där det var riktigt kul den sista timman. jag lyckades ta mig in utan leg turligt nog. har tappat bort mitt pass. skickligt. åkte sen till strängnäs och tillbaka igen. försökte desperat finna efterfest fyra på morgonen utan framgång. fick sällskap av två studentfirare som snott två spritflaskor. satt och chillade i vårat trapphus till tio på morgonen. dog vid elva typ.

Världens roligaste dag.

Och typ världens sämsta inlägg egentligen men skit i det.

/s

Inga kommentarer: