söndag 8 november 2009

Jordens undergång

Den 13 november kommer filmen 2012 ut på bio. en film som vilken som helst i mina ögon, som jag förövrigt tänkt se eftersom jag fann trailern högst intressant.

Efter att Claudia berättade en sak och jag gjort lite sökningar på internet har jag funnit oerhört skrämmande fakta. till och med så skrämmande att jag förmodligen kommer ha det i bakhuvudet hela tiden. inte som i vanliga fall när jag tänker stort - blir rädd för stunden men sen kommer mina vanliga mänskliga problem och tar över och resten faller i glömska.

Jag har aldrig hört talas om mayaprofetian för 21 december 2012. enligt den kommer jorden gå under 21 december 2012. mayafolket är ett indianfolk som genom astronomiska observationer skapat en kalender där dem förutspår saker som solförmörkelser och liknande. allt i kalender har hittills stämt. och den tar alltså slut 2012 -jordens undergång.

För en bättre förklaring om vad mayakalendern är: http://www.mayakalendern.se

Det finns en planet, Nibiru som cirklar i vårt solsystem. när den hamnar mellan jorden och solen blir det hemska naturkatastrofer här på jorden som jordbävningar, vulkanutbrott, tsunamis, en ny istid på vissa ställen. nordpolen och sydpolen hamnar någon annanstans. efter några dagar flyttar Nibiru på sig, då har 2/3 av människorna utrotats. av dem som är kvar kommer ytterligare 2/3 dö av svält. dem som överlever det får börja om från början, typ stenåldern! den 15 maj i år skulle man kunna se Nibiru. (min vetskap sträcker sig inte så långt att jag känner till om den gjorde det) då har Nibiru kommit så nära jorden och den kommer bara närmare och närmare... NASA vet om det, men tystar ner det för att det annars skulle bli panik på jorden.

Utdrag ur http://joelbiterdig.blogg.se/

"Jag satt och tittade efter lite koordinater för Planet X / Nibiru och hittade dessa koordinater som sägs vara rätt: Latitud -6.019310° Longitud -91.590300°Då fick jag en snilleblixt idé att använda mig av Goggle Sky för att titta om det verkligen gick att se Nibiru.Jag laddade hem Goggle Earth illa kvickt och klickade mig in på Goggle Sky.Sedan sökte jag på koordinaterna och.....Resultatet blev följande: En svart ruta!



Zoomade in mer och såg ganska klart och tydligt att det döljer sig något där bakom. Är detta bara en miss av Goggle? Dom som ändå uppdaterat denna programvara ett x antal gånger under ett par år utan att göra något denna lilla ruta som många säkerligen har skrivit in och undrat över? Eller har dom med påtryck från diverse högre makter plockat bort just denna del för att dölja något?"




Man ser visst inte bilderna så bra, än mindre det som står där. kika in på bloggen för att se dem tydligt. finns mycket av intresse där förövrigt.

Skulle egentligen försöka få med en massa mer men tror ni fattat poängen. finns massa intressant information på nätet om detta, bara att googla. självklart finns det även dem som säger att detta inte alls stämmer och att det inte finns något att oroa sig för.

Men efter det jag läst anser jag dock att det verkar finnas en hel del att oroa sig för.


Tror ni jorden kommer gå under 2012?
Later.
/s

1 kommentar:

Linn sa...

Det stämmer att jorden kommer gå under. Det finns profeter för tusentals år sedan som prickat rätt datum på alla våra solförmörkelser hittills, och de har nu även prickat in 21 december 2012 som jordens undergång. Man kan jämföra det med det som hände när dinosaurierna dog ut. Jorden måste gå under för att sedan repa sig igen och skapa nytt liv. Läskigt.