tisdag 11 augusti 2009

Grov ballongstöld

På söndags kvällen blev det en tripp till å-festen. André plockade upp mig och Madelino. väl på plats mötte vi upp christian och Linn.


Ursäkta men är det bara vi som noterat att svensson familjer verkar vara bannlysta från festival området?


Hursomhaver, det blev en del spelande. jag lyckades vinna en uppblåst hammare som jag roade mig med att slå min omgivning med. förövrigt är jag rätt dålig på såna där spel och eftersom jag är ännu sämre på att förlora håller jag mig borta från sådant vanligtvis.


När tröttheten började sätta in begav vi oss mot bilen. det var då vi upptäckte dem; två tillsynes övergiva heliumballonger. dem hängde på staketet kring uteserveringen på ett kafe. eftersom just den delen var övergiven tog vi tillfället i akt och snodde dem. lite fräckt sådär. men vem bryr sig?


Eh, jo det gjorde en skäggig falknäst filur som jagade ifatt oss och gav oss en utskällning som hette duga. på vilket språk är dock oklart. medans vi stod och gapade som två guldfiskar slet han vårt byte ifrån oss och gick med raska steg därifrån med ankstjärten i vädret. vilken jävla typ alltså.


Antagligen hade han också spanat in ballongbytet och drabbades sedan av ett vredesanfall när vi två smarta unga tjejer snuvade honom på det. (att han eventuellt skulle kunna vara ägare till ballongerna är något vi valt att utesluta helt och hållet.)



Christian och André försöker pricka pliar i hjärtan. både lyckades faktiskt. en annan som börjar på S lyckades inte alls.

Evil nalle som jag och Madelino fick oss ett gott skratt åt.


Christian kastar boll och lyckas mindre bra. he he he.

En rolig afton.

Laters.

/s

Inga kommentarer: