söndag 28 juni 2009

Världens bästa mussel fångare

Igår var det studentfest för Stephanie som tyvärr redan nu befinner sig tillbaka i skåne. men skam den som ger sig! jag håller som bäst på att planerar en våldgästning. he he he. hursomhaver var det otroligt trevligt igår kväll dock ångrar jag bittert att jag inte stannade längre, hoppas unga fröken Löfstrand är nöjd med kvällen!

I full party utstyrsel hann jag med en vända till fuse på å-bryggan innan jag och bästa åkte ut till sandbankarna för övernattning.

Idag har det blivit sol och bad hela dagen, otroligt trevligt! vi åkte en sväng till rusta och införskaffade luftmadresser som vi gled runt på sjön med. pappa och min syster anlände en stund senare på eftermiddagen. min syster och jag hade en seriös mussel-fångar-tvävling. alla infångade musslor lade vi på bryggan den som sedan hade flest efter en kvart skulle segra. jag dök under ytan som ett riktigt proffs och fångade mussla efter mussla. och ja, man fångar dem. inte plockar. dem kan ju faktiskt röra på sig.

Jag förundrades över att min hög med musslor tycktes snarare krympa en växa och då fyllde jag endå på otroligt mycket flitigare än min syster som på nåt vänster hade tagit ledning. André satt på bryggan och tittade på, till synes oskyldig. när jag efter en kort dykning vände trynet åt hans håll stod han i närheten av musselhögen och slog efter ett kryp. men mig lurar han icke. jag låtsades dyka igen, och mycket riktigt hade han något fuffens för sig med min hög. jag vann till slut och puttade André i sjön. he he he.

Ikväll ska jag titta på alla gymnastik filmer som numer finns på dvd. efter att ha misslyckats med att samla ihop truppen denna afton så skall detta beskådas tillsammans med pojkvän.

Nu ska jag fortsätta försöka äta upp alla splittis glassar i frysen bara för att djävlas med min syster.

Lateeeeer.

/s

Inga kommentarer: