torsdag 19 mars 2009

Orättvisa

Efter två dagars praktik har jag lärt mig det mesta och utförde idag allt arbete på eget bevåg. det skulle jag inte ha gjort.

Klockan 13:00

Handledare: så duktig som du är kan jag ju överlåta eftermiddags arbetet helt åt dig! du ska se att du klarar det utmärkt.
Jag: eeeeh....
Handledare: nu går jag hem, hejdå! lycka till!
Jag stod som fallen från skyarna och fasade inför mitt grymma öde..

Klockan 16:30 slutade jag för dagen. jag började 08:00. hade endast en 10 minuters rast på hela dagen.

Chefen såg detta som något fullt normalt. det bådar inte gott..

Förövrigt tycker jag att min handledares och mina arbetsuppgifter skiljer sig en liten aning från varandra..

Mina arbetsuppgifter:
  • Dammsuga
  • Skura golv
  • Diska
  • Städa
  • Baka åt konferans gästerna
  • Bre mackor åt konferans gästerna
  • Gå ner med "förnödenheter" till konferans gästerna
  • Slava för konferans gästerna (jag hatar dem alla och önskar att dem inom snar framtid dör en mycket plågsam död)
  • Vika kartonger
  • Sortera soppor
  • Koka ägg
Min handledares arbetsuppgifter:
  • Skära grönsaker
  • Sätta på kaffemaskinen
  • Ge mig arbetsuppgifter
  • prata med dem i receptionen
  • Gå runt och göra ingenting
  • Se till att jag utför allt arbete ordentligt
  • Klaga på mitt arbete
  • Dricka kaffe med dem i receptionen

Jag avskyr APU..

Later.

/s

1 kommentar:

Anonym sa...

APA!