måndag 24 november 2008

Sjukanmälan

Här är ett gott råd till mig själv och alla andra: sov alltid på natten innan en skoldag! förargligt att jag aldrig tycks kunna följa mina goda råd själv.

Jag deltog en aning oaktivt i dagens första lektion svenska, följande lektion, matte, sov jag mig igenom. till Jannes förargelse. efter det gick jag raka vägen till Ingmar och sjukanmälde mig.

S: jo du Ingmar, jag är nog sjuk så jag tänkte gå hem?

I: Jasså, du se pigg ut?

(här anstränger jag mig till det yttersta för att se lidande och mycket, mycket sjuk ut.)

I: vad är det för fel på dig då?

S: öööhhhh....

I: ont i halsen? snuva? huvudvärk?

S: jaa precis! och så mår jag illa också.

I: hmm, i så fall är det väl bäst att du går hem.

Ahhh, fri! innan jag åkte hem och sov tog jag en vända på stan, för att leta efter julklappar. åt mig själv givetvis.

Later.

/s

Inga kommentarer: