måndag 24 november 2008

Greenpeace

Som ni säkert lagt märke till spatserar greenpeace anhängare runt på stan och ställer besvärande frågor till oskyldiga människor.
Jag råkade ut för dessa anhängare idag.

Jag såg dem på avstånd och gjorde mitt bästa för att se gravt upptagen ut när jag passerade. men tro inte att jag slapp undan för det inte!
Greenpeace anhängare 1: är du intresserad av miljön?

Jag: ööh, inte just nu.

Sedan smet jag illa kvickt in på 21:an. men när jag listigt nog går på andra sidan gatan för att återvända till bussen stöter jag på greenpeace anhängare 2.

Greenpeace anhängare 2: är du intresserad av miljön?

Jag: nej, inte för tillfället!

Men än är det inte över. på torget möter jag återigen greenpeace anhängare 1, som antingen är senil eller bara djävulsk.

Greenpeace anhängare 1: är du intresserad av miljön?
Jag nöjde mig med att blänga mordiskt åt hans håll och önskade i smyg att en riktigt fet duva skulle släppa en skit på hans huvud.

Jag ogillar greenpeace anhängare!

Later.

/s

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du intresserad av miljön?

Greenpeacebloggen.se