söndag 16 november 2008

Kalle kråka

Imorse när jag vaknade, återigen i herr Lundvalls stuga som bekant håller ungefär samma temperatur som norra ishavet, skulle jag hälsa alla däckade bakismonster med en, som i mitt eget tycke, passande godmorgon hälsning.

- RAZZIA!!!!!

Men istället för min vanliga vackra, skönklingande (är det ens ett ord? ja, nu är det iallafall det.) röst, uppbådade jag ett krax som mycket väl skulle kunna efterliknas med en ung kråka i målbrottet. de andra sov lungt vidare utan att ta någon notis om att det möjligen skulle kunna befinna sig en svart fågel i stugan.

Förövrigt har jag kraxat mig genom dagen. har mina stämband blivit påverkad av alkoholintaget? eller har jag omedvetet vrålat hela kvällen? eller håller jag på att drabbas av förkylning? kan omöjligt vara hälsosamt att sova i polarkyla.


Mitt nya jag.

Later.

/s

Inga kommentarer: