söndag 16 november 2008

Destination Skogstorp

Igår fick jag drastiskt ändra kvällens planer pga mina föräldrar. det ska dem få fan för. hursomhaver, Claudia, Lina, Sofia, jag och mitt självförakt åkte till skogstorp, till Pelle hans höghet närmare bestämt. efter ett par omgångar ölspelet och lite härj, några timmar senare begav jag och Aleco oss iväg på äventyr.



Fest för den lite mer mogna befolkningen. för att ta oss till borgen där festligheterna ägde rum, tvingades vi klättra nerför ett livsfarligt berg. men det är en annan historia det. Simon och Freddy var bartenders kvällen i ära. deras bartender färdigheter kan ifrågasättas. Aleco och jag slank in lite diskret och försökte smälta in, han var mycket populär hos damerna så han försvann titt som tätt. själv ägnade jag mig åt att hjälpa till/störa Simon och Freddy. jag tog även tillfället i akt och snyltade drinkar. trevligt trevligt.



En man i sina bästa år gav mig en snabb lektion i bugg-dans. själv tyckte jag givetvis att jag var utomordentligt duktig. jag tvivlar dock på att paren jag krockade med instämmer. men det är detaljer.


Ett par timmar senare återvände vi alla fyra till Pelle. tillsammans besteg vi det livsfarligaberget en andra gång för att ta oss tillbaka. hos Pelle rådde det en smärre förödelse orsakad av en desperat ex flickvän. jag lekte heliga birgitta och hjälpte till att röja undan lite. typ ställde glasen på diskbänken.

En stund senare besteg vi berget för tredje gången och tog en taxi till unge herr Lundvall där det vankades efterpärla i stugan. jag blev sedan upphämtade och åkte till efterfest nr 2. efter ett par shottar och lite snick snack insåg jag att det var hög tid att bege sig tillbaka till lundvall igen.

Efter en del taxi krångel var jag tillbaka. i Lundvalls stuga var det tyst som i graven. eller, vänta nu.. snarkar man i graven? nej just det. det var en dålig liknelse. hursomhaver, alla sov när jag anlände. jag påverkades av stämmningen och total däckade på soffan.

Ryktet säger att claudia försökte väcka mig innan hon smet hem. förgäves. alla andra vaknade men jag sov vackert vidare, förargligt.

Söndagen, bakisdagen spenderades hos Lundvall. jag ville åka hem och dö. men någons föräldrar var okontaktbara. typ mina. dem gjorde det säkert med flit.

Gårddagen var flippad, men jag hade roligt. en bra kväll/natt/morgon/dag. jag övergick inte från berusad till bakfull förens vid tretiden. kan ha vart rekord. dock önskade jag nästan hade jag hade förblivit full. bakfyllan var inte nådig. men nu är den puts väck. till slut.

Later.

/s

Inga kommentarer: