tisdag 14 oktober 2008

Kryssning

I lördags bar det av på kryssning med cinderella. jag, madelino, pontus och alexander. mycket trevligt. madelino och pontus visade sig ha oanade talanger för någon typ av videobloggning. på den ökända madelinos blogg (http://www.madlino.blogg.se/) kan man skåda ett antal videos i "style by mats-mats" anda. mycket sevärt. jag framstår dock som en tvättäkta torrboll, skamligt.

Vi började dagen i ottan på buss terminalen i Eskilstuna, där en geting fulländade denna tidiga morgon genom att sticka mig hårt i handflatan. det var första gången en geting vågat sig på mig. förhoppningsvis också den sista. jag kände mest för att skrika högt och tillkalla ambulans, men tålig som jag är, nöjde jag mig med att gnälla över min geting förgiftade hand hela vägen till stockholm.
Bussresan tog ungefär 12 timmar, kändes det som. enligt klockan tog det dock runt 2-3 timmar. vi gjorde ett stopp ute i ödemarken vid någon medeltida restaurang, där vi tog tillfället i akt och köpte varsin halvliters cider, eller som i de andras fall öl. det resulterade i en fortsatt fnittrig bussresa och besök i den micro lilla baja-maja liknande toaletten på bussen.


Efter en del väntande på båt terminalen klev vi ombord. innan vi intog buffen, sista sittningen klockan 21:00, höll vi till i hytten och på båtens tax free. alkohol inköp och fixning. tanken var att vi skulle börja förkröka på buffen, ni vet obegränsat med gratis öl och vin. jag fick i mig sammanlagt två munnar vin. det gick inte mycket bättre för de andra. maten smakade betydligt bättre. ungefär här någonstans försvann också herr garesjö spårlöst i ca 1 timmes tid.



Efter buffen återvände vi till hytten för att påbörja förfestande på allvar. av olika orsaker blev kvar i hytten till strax efter midnatt. (?) herr garesjö hade mage att försvinna spårlöst ännu en gång i över 1 timmes tid, medan vi andra satt och väntade på att kunna gå ut till baren. när han till slut återvände gav jag honom en utskällning som skulle imponerat på självaste Anders Molin.

Slutligen kom vi iallafall ut, började med några strewberry bacardi i baren på club 7 det blev också en del härj på dansgolvet. sedan begav jag mig ut på tequila jakt. efter ca 3 stora tequila shottar i de olika barerna och en graciös vurpa i trappen minns jag inte så mycket mer.


Nästa tydliga minne från kvällen är madlinos trosbeklädda rumpa som var ute på vift i hyttkorridoren. underklädes lopp i hyttkorridoren, det måste ha varit en syn! ett x-antal finlands svenska män stack ut sina huvuden, troligtvis i tron om att båten gått på grund. när de sedan fick syn på två hulliganer i underkläder försökte de ropa oss tillbaka, utan framgång. när vi var nästan i andra änden av korridoren kommer plötsligt ett stort killgäng runt hörnet. medlino och jag tvärvände och spurtade tillbaka till vår hytt under deras desperata vrålande om att återvända. men det hade vi inte en tanke på.
Efter det måste jag ha somnat. När jag vaknade till liv igen någon timme senare möttes jag av en syn som fick nästan fick mig att avlida av skratt. någon, troligtvis madelino som är konstnärligt lagd, hade målat alxander i ansiktet med en svart kajalpenna. han såg ut som någon turkisk variant av adolf hitler.

Jag gjorde sedan upptäckten att pontus och madelino var spårlöst försvunna så jag gav mig ut på jakt efter dem. utanför frukost buffen mötte jag ett gäng göteborgare som ville bjuda mig på buffen, jag var hungrig så det tackade jag inte nej till. det var trevligt. dem var hysteriskt roliga, vilken jävla humor alltså! jag tror jag lyckades spotta äggröra på allihopa i uppskattning på underhållningen.
Tillbaka i hytten fann jag madelino och pontus däckade, jag gjorde dem sällskap och sov nån timme till. Innan vi lade till i stockholm tog jag och alexander varsin extra stark strexberry bacardi, dagens återställare. senare lockade jag med madelino till en fin restaurang ombord där vi beställde hamburgetallrikar. i början försökte vi hålla på bordsskicket och äta som vettigt folk, men till slut gav vi upp. åt med händerna och rapade högt så det hördes över hela restaurangen.

Det var ingen som mådde direkt bra under morgonen, ingen som var nykter heller för den delen. vi packade ihop sakerna och städade (det var faktiskt fröken madelino som stod för städningen, cred till henne!) sedan gick vi iland och sprang bort till bussen som skulle ta oss tillbaka till Eskilstuna. jag sov i princip hela vägen och mådde allmänt dåligt.


Tillbaka i tuna tog vi en sväng förbi eriksson för lite mat innan vi skiljdes åt.
Nu i efterhand har jag fått mina minnesluckor fyllda, själv önskar jag nog att dem hade förblivit minnesluckor..

Hursomhaver, tack för en trevlig resa!

Later.

/s

Inga kommentarer: