fredag 26 september 2008

Servering

Igår var det, som ni med största sannolikhet redan känner till, torsdag. i vanliga fall är jag ledig på torsdagar, men inte igår inte. i fem veckor framöver kommer jag tvingas avstå från denna ledighet. vi har nämligen servering B på torsdagar och onsdag kvällar. hur illa är inte det?

Igår var det alltså första gången i serveringen för min del, då resten av hotell eleverna haft intruduktion dagen innan då jag var "sjuk" however, det gick bra även om det var ytterst långtråkigt emallanåt. jag tabbade mig endast lite, meeen. vi är ett roligt gäng, det förekommer mycket upptåg och skämt. kul har vi.


Under lunchen sprack min diet igen, det var nämligen god mat. och så var jag ju hungrig. Lina och jag tog oss in i varmköket och norpade kött. vi lyckades även sno åt oss två jätte räkor från kallköket. jag har glömt hur svårt det är att låta bli att äta i restaurangen. det är näst intill omöjligt.

På eftermiddagen sammanstrålade jag med claudia, vi kollade in cityhusets nya butiksutbud, monki och veromoda. det har blivit riktigt snyggt där inne, inte illa!

Efter en repa till tuna park, där jag kunde konstatera att mitt bankomatkort var spårlöst försvunnet, åkte jag tillbaka till stan och tog en fika med Mathilda som jag förövrigt saknat ypperligt. vi kläckte en del planer som jag får återkomma med.

Restrerande del av kvällen spenderade jag med att söka efter mitt bankomatkort. utan framgång.

Vart fan har mitt bankomatkort tagit vägen?
Later.
/s

Inga kommentarer: