tisdag 19 augusti 2008

Skolplikten kallar

Läsare varnas för långt inlägg om något så ointressant som skolan.

Nu är jag tillbaka på rinman gymnasiet, årkurs 2.

Första dagen, uppropet, var inte så hemsk även om det kändes helt fel att vara tillbaka i lärarnas våld. det blev utdelning av busskort, personliga scheman och genomgång av alla regler. (jag har suttit upp som ett av mina mål att bryta mot ett x-antal av dem innan terminens slut.) vi är betydligt fler elever i vår klass i år, det är nämligen så att c klassen har delats upp, hälften till a och hälften till b. kan bli intressant. (?)

Idag började vi dagen med idrott, halv nio på morgonen, hur illa är inte det? båda de nya klasserna kommer ha idrott tillsammans i år på grund av stor frånvaro på idrotts lektionerna. vi har en ny idrotts lärare i år som jag har hört mycket ont om. han har rykte om sig att vara extremt farlig. men jag tyckte han var kanon! iofs var det första dagen så de farliga sidorna får vi kanske se längre in på terminen. dagen i ära tvingades vi ut på en lång skogsvandring i kylan.

Under dagen fick vi även träffa vår nya finlands svenska lärare i samhällskunskap, hon hade en sövande jobbig röst och hon hyste stor kärlek till just finland. det var i princip det enda hon pratade om. senare fick vi träffa en av våra nya mattelärare, hon var ryska. hon verkar kanon! vem vet jag kanske deltar med någorlunda intresse på samtliga lektioner i år?

igår var jag förresten på stan och gjorde lite inköp. jag känner mig ganska tät för tillfället, har oväntat fått en hel del pengar, det är inte fy skam alltså!

Nu har ni fått en liten skol rapport! imorgon ska jag utföra ett litet djävulskap mot alla 92or, återkommer om det.

Later Fuckers.

/s

Inga kommentarer: