lördag 26 juli 2008

Tillbaka i Eskilstuna

Nu är vi hemma igen! ännu en gång måste jag skriva att gårdagen var flippad. började med förkrök i lägenheten igen. jag och rebecca skulle sedan gå ut med killarna vi bodde hos, efter en del disskutioner blev det göta källare, tror jag det hette? jag och rebecca smet i kön eftersom det inte var något roligt folk någonstans. vi fick skjuts av två trevliga killar i en riktigt snygg bil. första gången vi åkte i en cab, det var inte helt fel! vi åkte till ett tok mysigt ställe på söder, det var som en stor gata med barer, mose backe. det var mycket folk och väldigt trevligt. vi lät våra nyfunna vänner bjuda oss på ett par drinkar innan vi skulle dra vidare till något party ställe. precis när vi skulle köra dyker dock våra husbönder upp, arga som bin. tydligen hade dem trott att vi skulle tillbringa all vår tid tillsammans med dem. (?) det hade inte vi. vi var där för att ha kul! men enligt dem var vi deras tjejer. (?) knappast va!

Det blev slagsmål där ute för en av killarna i bilen gillade inte våra husbönders attityd, så han gav honom ett par käftsmällar, rätt åt honom.

när vi senare upplyste dem om hur det låg till hotade dem med att kasta ut våra saker. kastade ut oss vill säga. vi fick panik och tillsammans åkte vi taxi tillbaka till lägenheten på odenplan och packade ihop våra saker i en rasande fart.

ja, där var vi sen mitt i huvudstaden med all packning utan någonstans att ta vägen.

tillslut gick vi till krogen chaplin där vi kände vakterna lite grann. vi hade tur och fick ha våra väskor i den ena vaktens bil, och blev dessutom erbjudna sovplats. han var verkligen räddaren i nöden. sedan dansade vi och hade kul på chaplin tills det stängde klockan tre och kilade då till mc donalds. sen var det tänkt att vi skulle ta in på hotell men allt var fullbokat så vi gick till central stationen och väntade på första tåget till eskilstuna i fyra timmar, det var inte kul!

rebecca har slocknat nere i mitt rum, men jag tycks vara drabbad av någon extrem form av överskotts energi.

slänger upp alla bilder senare.

Later.

/s

Inga kommentarer: