onsdag 12 mars 2008

Oväder

Vi har sovmorgon på onsdagar, av någon underlig anledning lyckas jag nästan alltid försova mig de dagar då vi har sovmorgon. det gjorde jag även idag. jag flög upp ur sängen en kvart innan vår första lektion började, det var på håret att jag hann i tid.

Jag är sjukt skoltrött för tillfället, att sitta och trägla instängd i en fängelse liknande skolbyggnad med dominanta lärare är inte riktigt min grej. dessutom finner jag våra lektioner totalt ointressanta. jag avskyr att sitta still längre stunder och att sedan till råga på allt tvingas lyssna på någon trist föreläsning, det är döden.

När jag senare på dagen skyndade till bussen regnade det lite lätt ute, vilken tur tänkte jag, eftersom det bara någon timme tidigare öst ner. halvvägs framme öppnar sig plötsligt himmlen och öser ner all världens regn, det var underligt att jag inte drunkande. när jag sedan klev på bussen hade jag inte en torr fläck på kroppen.

Jag och claudia var och solade på kvällen, det var väldigt behövligt måste jag säga. eftersom detta tropikbefriade land bjuder på sol lika ofta som min syster bjuder mig på tuggummin (aldrig) så får man ta vara på den sol som finns, även om den nu råkar vara i form av cancer framkallande lysrör.
claudia och jag var sedan duktiga och promenarade hem i spöregnet. eftersom min väg är ungefär dubbelt så lång som claudias + att jag måste passera över våldtäktsbron, ensam i mörkret, så insåg jag att det var en ganska dålig ide. som tur var så överlevde jag. nu ska jag ta ett bad och sedan kika på någon film, vår första lektion imorgon är inställd så jag har sovmorgon imorrn igen, skööönt!

/s

Inga kommentarer: