torsdag 7 februari 2008

Victoria Principal



Victoria Principal en forntida skönhet, har skrivit en mycket bra bok om träning - Victoria Principals Tränings Principer. jag fann denna bok väl dold ute i vårat förråd, där jag även har hittat många andra skatter. boken är väldigt gammal, men den finns säkert på biblioteket och second hand. Victoria Principal ger anvisningar steg för steg hur hennes övningar ska utföras, det är lätta och inte alls krävande övningar. jag brukar köra igenom hennes träningspass lite då och då för att variera min träning. det är perfekt när man är lite seg och trött eftersom att övningarna inte alls är jobbiga att utföra. träningen som kallas isometrisk träning, går ut på att forma och stärka musklerna utan att behöva anstränga kroppen så mycket. jag tycker träningspasset är enkelt och givande. mycket praktiskt.





/s

Inga kommentarer: