torsdag 1 maj 2008

Valborg

Gårdagen blev väldigt lyckad, vi höll till i borgen med trevligt folk. min partyshooter som jag införskaffade i förrgår kom väl till pass, med den slinker allt ner kvickt som tanken. den var mycket populär, folk stal den från mig stup i kvarten. det resulterade i att somliga blev lite på lyset, jag själv inräknad givetvis. kvällen kunde dock ha slutat bättre.




på morgon kvisten tog jag bussen hem från borsökna. det såg ut som att sisådär tio kråkor byggt bo i mitt hår och med gårdagens smink och festkläder var jag ingen vacker syn vill jag lova. dessutom var jag på ett bedrövligt humör. jag höll på att få ett sammanbrott på grund av en snorunge som uppenbarligen älskade att åka buss, han stod och hoppade på sitt säte och skrek av lycka. att hans mor utbrast "shala shala" så fort vi passerade en sne lyktstolpe eller liknande, gjorde inte saken bättre. under hela resan hade jag enormt stor lust att vråla åt den lille snorvalpen att hålla käften, men trevlig och ödmjuk som jag är nöjde jag mig med att blänga mordiskt åt hans håll.

i centrum klev det på en riktigt sluskig fet utländsk man som givetvis slog sig ner på sätet bredvid mig, trots att bussen i princip var tom. jag visade mitt ogillande genom att göra det första som föll mig in, jag fräste. chockade reste han sig och förflyttade sig längst bak i bussen. han trodde förmodligen att jag var ett psykfall som rymt från nån sluten anstalt. men byr jag mig? nej. nu är jag och min partyshooter, som jag lyckades sno tillbaka, hemma i tryggt förvar.

sinnes.

/s

Inga kommentarer: