måndag 1 februari 2016

Lita aldrig på väderinstinkter

För när man som bäst tror att det är vår blir det alltid käftsmälls-vinter igen från ingenstans.

Var en mycket intressant utbildning, kul när det händer lite nya saker. Och eftersom vi blev bjudna på mat på wild western burger kan man inte påstå annat än att det var en bra start på veckan. Imorgon ska vi köra igång, blir mycket spännande atrt se hur det kommer gå.

Orkar inte med min nuvarande dygnsrytm. Vaknade vid 01:00 igår natt, skit pigg och gick upp då så va helt död när jag kom hem och somnade såklart bara för att vakna igen nu. FAIL.  Hann i alla fall träna ordentligt innan jobbet om man ska se det från den ljusa sidan..

När jag skulle gå hem igår var det en utländsk man som sprang ifatt mig på bron över ån och började babbla på okänt språk och kom obehagligt nära. Jag fatta ingenting av vad han sa och hetsade snabbt ifrån honom. Gick in och handlade på coop och ställde mig i kön för att betala.

Helt plötsligt känner jag att någon bakom mig tar på mig, vänder mig om - och där är fanskapet IGEN! Han började återigen babbla på okänt språk och va fett närgången. Jag flyttade mig snabbt som attan till en annan kö. Han stod kvar i den kö jag stått i från början och bara stirrade. Han hade inga varor eller nånting utan gick sedan bara förbi kassören samtidigt som han  fortsatte stirra.

Han ställde sig sedan utanför vid posten som man måste passare för att komma ut. Hela tiden stirrade han, alltså verkligen sträckte på halsen som en annan struts. Sjukt obehaglig. Jag kutade fort som fan ut därifrån och sprang hem hela vägen utan att kolla bakåt förens jag var i tryggt förvar innanför min port.


Inga kommentarer: