torsdag 6 augusti 2015

Tandblekning

Jag har under de senaste åren blekt tänderna hemma och då alltid använt easewhite som fungerat ypperligt bra, Det är då alltså som typ alla hemma-blekningar skenor som man formar efter sina egna tänder. Sedan kluttar man i en gel i dessa skenor som ska sitta i ca 1 timme.

EaseWhite tandblekning

Jag kom dock på att för att få ett mycket mer intensivt vitt resultat sover man med dem en hel natt.

Blev dock lite fail de gånger man vaknade och hade spottat ut dem i sömnen. Men de gånger man lyckades kunde man se ett tydlig resultat av denna tandblekningsmetod.

Förra året blekte jag tänderna på en klinik i Stockholm när man sitter med skenor i ett stark blått sken. Kostade betydligt mer, var skit jobbigt och det blev visserligen bra resultat men inte så stor skillnad som förväntat. Försvann sedan alltför fort. Utvärdering av denna metod: ovärt. 
.

Perfekt bild för sammanhanget, not. Men här hade jag precis gjort det. 

Hursomhaver beställde jag en ny omgång från easewhite och upptäckte en skillnad i gel-tuben. Gelen är numera glittrig och ger inte ens i närheten samma resultat som förr. Detta faktum innebär att jag måste hitta en ersättare.... 

Tandblekningsjakten kan börja

Inga kommentarer: