söndag 18 januari 2015

Vattenpalatset


..Är ett ställe jag inte besökt sedan jag var ung och oskyldig. Ja, iallafall mer oskyldig än vad jag är nu, HE HE HE,, 

Förra helgen kom jag, Max och Bobban på den ljusa idén att besöka vårat gamla badhus. Sagt och gjort. Vi lekte i vågorna, åkte waterslide, gjorde "konster" från trampolinerna, bada bastu, försökte bemästra flytfordonen genom att ta oss upp och ställa oss upp på dem, helt omöjligt, Resulterade enbart i brutalt fula fall.

I den första omgången vågor spatserade en annan ut i tron om kunna överlista dem. dök i de värsta vågorna och blev tacklad. började garva åt mig själv, fick kallsup och blev genast tacklad av nästa våg och sådär fortsatte det tills jag var ofrivilligt uppspolad på land.

En av oss kom på den geniala idén att kasta ner våra nycklar i den djupaste delen i den stora kalla simpoolen. Jag var mycket skeptiskt till detta tilltag och det tog många försök innan nycklarna var åter på torra land..

Men det visade sig att vara en  lyckad idé att besöka vattenpalatset var lika kul som jag kom ihåg. Mogen.se..



Inga kommentarer: