torsdag 25 april 2013

Hopplöst fall


Mindre bra dag idag. Igår tränade jag fast det var skitjobbigt och inte alls kul som det brukar. Sedan var jag ute och gick i över två timmar i det vackra vädret, det var mycket mer kul. Imorgon ska jag förövrigt på rekryteringsträff och läkarbesök.

Jag hatar min dygnsrytm. Kan nog fetglömma sömn inatt så ska träna istället. Dagens matintag har inte varit det bästa efter ett tuna park besök med Jennifer blev det cheeseburgare och glass följt av en påse godis. Inget kvarg eller organiska grönsaker där! Om inte den inlagda gurkan i cheeseburgaren var organisk innan den blev inlagd.. Det vet man aldrig!

En tanke som slagit mig är att alla dessa nya "super-hälsosamma bloggare", typ träna maniskt och promenera flera mil varje dag och ät bara organiska grönsaker och protein, inte skiljer sig mycket från pro-ana  bloggare (sådana som ser anorexi som en livsstil) det som skiljer dem åt i matvarubutikerna är att den hälsosamme står och granskar livsmedel för näringsinnehållet medans pro-ana noga granskar livsmedel för kalorierna. I båda fallen skådar man en extrem fixering kring mat, träning och vikt.

Kanske kan vara värt att tänka på innan man hoppar på den trenden.

Jag blir själv extremt påverkad av den rådande träning och mathetsen över internet. Och även om det har sina fördelar så finns det många mindre roliga baksidor..



Vackert promenad-vår-väder igår.

Inga kommentarer: