måndag 2 april 2012

Ringing


Kontaktade under dagen en restaurang i Göteborg vid namn Ost i Väst. Förstod ej riktigt innebörden av det namnet. Lyckades hålla mig från att fråga om de hade Ost i Kavaj också.

Jag har tänkt tanken i x-antal dagar att lura mina medarbetar här när vi sitter och ringer oavbrutet. Idag kunde jag till slut inte låta bli.

*Inleder ett fejksamtal med mig själv*

- Ja hej! Mitt namn är Sofia och jag ringer från XXX här på XXX XXX

*konstpaus*

- Det är såhär att jag jobbar med ett XXXprojekt (Helt enligt manus än så länge) som går ut på att vi ska rekrytera självmordsbombare nu till hösten då vi ska spränga göteborgsuniversitet. (Och där en rätt tydlig avvikelse från manus)

Har länge tänkt hur roande det skulle vara om någon annan helt plötsligt skulle kläcka ur sig nåt högst opassande under ett fejksamtal för att lura oss andra. Vi ringer nämligen oavbrutet och säger samma saker om och om igen hela dagarna. Nu har ingen gjort det. Så då tog jag saken i egna händer och är nu ett gott garv åt min egen lustighet rikare. Tvivlar dock på att sådan humor är uppskattad på seriös arbetsplats så framtida lustigheter är nog bäst att behålla för sig själv.

Alternativt kasta på någon obehörig på stan efter arbetsdagens slut.


Här har vi förödelsen som råder på min plats. Det ser ej så ut men jag har faktiskt "ordning" på mina papper och full koll på vad som står skrivet vart. På några av dessa papper kan man även se resultatet av en olycka med en lömsk kaffekopp..


Och så här spatserade jag runt idag. Tar skydd bakom solbrillor och försöker se cool ut. Klassisk hej-jag-är-14-år-och-tar-kort-på-mig-själv-i-en-spegel-bild. Men vad gör man inte.

Inga kommentarer: