måndag 5 december 2011

Skräckfärd


Igår firades jag först i efterskott hemma hos min käre far. Begav mig sedan till Jennifer för godisätning och filmbeskådning. Vi såg Smurfarna, mycket sevärd film.


Nu till saken... Det hann bli rätt sent och jag tvingades i brist på annat färdmedel vandra hem strax efter midnatt. Det blev en skräckfärd. Från heljestrandsgatan till Måsta. Var övertygad om att det lurade onda varelser/mördare/våldtäcktsmän bakom varje träd och i varje mörk vrå. I avsaknaden av vapen eller annat tillhygge gick jag med telefonen redo att ringa 112. Hoppade högt vid minsta ljud eller rörelse från omgivningen. Inge paranoid är man..


Här har vi den värsta passagen under min färd. Var övertygad om att något/någon befann sig där under som ville mig ont. Fick stå och samla mod ett bra tag innan jag sprang över det fortaste jag kunde och fortsatte sedan springa en bra bit för säkerhets skull. (?) Helt normalt.

Förövrigt en bra söndag.

Inga kommentarer: