tisdag 15 november 2011

Förkyld


Är sjuk. Man är då inte det fräschaste världen skådat när man åkt på en förkylning!
Tvingas konstant snorta in snor högt och ljudligt för att undvika fritt snorflöde ur näsa. Är hes och låter som en skev skat-kråka när jag talar. Försöker då och då tappert hosta upp slem som envist klamrar sig fast och forsätter besudla min kropp. Än så länge är antalet upphostade slembollar = 0. Innan en vanlig brutal-förkylning är över brukar man vara uppe i sisådär ett tiotal. Uuuuusch! Tidigare solariebrännor har lämnat mig för en storartad blekhet! Området kring näsan har även antagit en mycket oklädsam knallröd nyans och jag ser mer död en levande ut. Förkylningen håller mig vaken nätterna igenom och sömnbristen bättrar på fulheten ytterligare med svarta ringar kring ögonen och annat otrevligt.

Halleluja

Go away evil förkylning, go away....

Inga kommentarer: