fredag 25 november 2011

Sjukt sjuk


Har jag varit hela veckan. Johnny och jag har smittat varandra i omgångar. Det var han som började. Feber, förkylning, ont i halsen och ögoninflammation. Det sistnämnda hade Johnny först på ena ögat och ett par dagar senare på båda ögonen. Jag garvade gott åt hans rinnande röda ögon som han ständigt fick tömma på snorliknande gult glegg. Snoröga kallade jag honom när han inte hörde. När jag själv vaknade en vacker dag och fick syn på mig själv i spegeln var det dock inte lika roligt.. lysande röda ögon med gult glegg som gör djävulskt ont. Värsta jag har sett. Så då var det någon annan som fick sig ett gott skratt.. Har inte kunnat visa mig ute. Vi har legat här och snorat ikapp, kollat film, sovit, beställt hemkörnings pizza och undvikit all form av dagsljus.

Googlade ögoninflammation för att för att finna en bild på ungefär hur man sett ut. Det här var ungefär vad jag hittade:


Alltså... HAHAHAHAHAHA! Ska det där vara ögoninflammtion? Ynkligt!


Det här är däremot skrämmande likt hur jag har sett ut. Ögonens röda färg stämmer på pricken.

Inga kommentarer: