torsdag 10 november 2011

Inte ett jävla skit


Har jag gjort idag. Men det har varit en mycket bra dag igen. Har ännu en gång bestämt mig för att sluta använda "orden" asså, typ och ba som dominerar mitt ordförråd. Det har inte gått så jävla bra asså. Det är så illa att jag typ inte ens kan säga en hel mening utan att använda nåt av dem, inte okej. Har nu därför extremt svårt att behärska det svenska språket utan dessa ord.

Andra olämpliga ord som fastnat och tyvärr fortfarande finns i mitt ordförråd..

Fett - När något är tex RIKTIGT kul eller RIKTIGT tråkigt och jag vill uttrycka det i tal då använder jag mig av fett före ordet jag vill framhäva. På årbytiden var det frivilligt då jag ansåg det som coolt. Idag när jag råkar dra till med det är det högst ofrivilligt.

Ome - Har nästan lyckats utplåna detta ord som vi oavbrutet använde i typ 10års åldern. Används när man stör sig på något/någon lite smått och vill göra den/det medveten om det.

Liksom - Egentligen inget fel med själva ordet. Att avsluta varje mening med ett liksom är däremot inte okej. Ordmissbruk på hög nivå. Liksom..

Eh och öh - Bör man inte säga alls eftersom man då lätt kan uppfattas som trög eller efterbliven. Så fort jag inte vet vad jag ska säga/svara eller kommer på mig själv säga nåt jag inte bör säga drar jag alltid ofrivilligt till med ett långt, utdraget eeeehhhhh eller öööööööööh. Låter lagom intelligent.



Ung fjortis 2005 (ungefär då mitt nuvarande språk var passande..)

Inga kommentarer: