onsdag 5 oktober 2011

Dem som fattar fattar

- Jag fattar ingenting men jag fattar att jag fattar att jag inte fattar nånting

Så kan det gå när haspen inte är på, och det var den inte heller

"Jag hade glömt hur jag såg ut och kollade mig i en spegeln för att ta reda på det. Då trodde jag att jag såg dynamitharrys horrbibla hormonfarmor titta in genom ett fönster och började garva åt synen. Sen fattade jag att det var jag i en spegel och garva ännu mer"

- Jag har inte ett rätt och inte ett fel

Hamstern ska åka hiss hela vägen upp så hjulet börjar snurra

Han smet när han hade chansen

- Vi vet att vi fattar att dem inte fattar att vi fattar

Underbara underliv, underbara hem

- åå jag prövar lite först!
- vänta jag ska bara testa lite innan!

För dem som inte kan stöta på tjejer finns nu elman

Vänta jag tänker *tystnad* Eller nee! jag gör det imorn
En liten stund senare...
Vänta jag måste tänka *längre tystnad* Eller nee! Jag orkar inte
Ytterligare en liten stund senare
Jag håller på och tänker hur man tänker men jag vet fan inte hur man gör!

S geniala planer för att räddas
Plan B.
gå ut utomhus och försvinn utomhus så långt det går
kom inte tilllbaka förens det är sommar eller en scoutkår kommer och tar dig

Plan C.
gå ner i kloakerna och sök efter komodovaran kom inte upp förens du fångat den

****** ropar
Svar: va? (alla hjärndöda fattar inget och ingen fattar något)
******: (på rent djävulskap) vänta jag ska bara komma på nåt att fråga först!

- Alltså hur tänkte du?
- Du, det var nog inte jag som tänkte..

Bjerk bröt björks ben eller så var det björk som bröt bjerks ben

Försöker använda förmågan att tänka utan framgång eller bakgång

L kommer med att gott råd
- Rekommenderar inte att gå in i ett mörkt rum och sen ut i ett ljust..

- Snälla hund ta bort dig själv..
Senare..
- Snälla hund ta bort dig själv!
-Så nu har du två alternativ att välja på

J och D diskuterar obefintligt innehåll i en burk
- Undrar om det ens är nåt...
- Jo det är nåt
- Ja nåt är det..

- Nu förstår jag hur mongolider känner sig...
- Varför då?
- För jag fattar fan ingenting

Vi måste gå ut i skogen och leta efter den perfekta granen men det måste vara en tall

J kommer med den ultimata beskrivningen av vad som sker
- Alltså nu studsar det hejvilt uppe i pallen. Men man sitter kvar endå liksom..

Efter en lång tids tystnad avslöjar L sina hemliga planer..
- Mina ideér har vart från att sno en tablettask till att ställa mig och råna world trade center banken

L om oinbjudna gäster:
- Fick ett flottigt utbrott på allihopa och ville kasta ut dem

J berättar för S vad han anser om blandningen mellan två produkter
- Dem samarbetar väldigt bra
S: Bästa kolleger
- Dem är bästisar
S: va?
- Ja, som taller och björkel!

L helt plötsligt från ingenstans efter en tid av total tystnad:
- Besudla Pocahontas

När man är skelögd har man som mest koll ett öga i norr och ett i söder, dubbel koll

L kommer tillbaka från en promenad till köket men stannar skräckslaget utanför toalettdörren..
- Är det en mördare inne på toaletten eller har jag drömt det?

D ger sig i kast med det svåra uppdraget att starta sin mobil och säger till sig själv:
- Ojojoj, hur ska det här gå, koncentrera dig nu...

Inga kommentarer: