tisdag 15 mars 2011

Helg

Jag kan inte dricka alkohol. jag är på tok för lättpåverkad för mitt eget bästa och dessutom blir det kortslutning i min hjärna när mängden alkohol blir för stor. det är en hårfin gräns mellan en anständig fylla och oanständig fylla i min värld.

Fredagen spenderades hemma hos Rebz ute i mälarbaden med Claudia och Jennifer. där råkade vi ut för nåt mycket otäckt enligt dem andra. vi satt ensamma ute i lillstugan när vi plötsligt hörde dörren öppnas. alla satt knäpptysta och såg oskyldiga ut eftersom vi trodde att det var Rebz arga moder som skulle komma in och störa friden. men det var ingen som hade öppnat dörren. den hade öppnat sig själv. (?) jag suckade av lättnad eftersom att jag var för trögtänkt för att bli rädd och dem andra fick panik eftersom att dörrar vanligtvis inte öppnar sig själva. dem blev så rädda att vi åkte hem.

inget nämnt, inget glömt.

På lördagen fattades beslutet att besöka nybron kvällen i ära. Claudia och jag sammanstrålade hos Usama Bin Ladin (min pappa) och söp ner oss lite snabbt för att komma i rätt stämmning. efter två öl hade jag nåt en anständig fylla. två shottar senare på nybron hade jag nåt en lätt oanständig fylla. det värsta jag vet är att inte vara helt vid mina sinnens fulla bruk på krogen, i synnerhet nybron. tog till flykten till efterfest med herr Sivonen där jag garvade några timmar i sträck och sedan däckade framåt morgonkvisten.

När jag vaknade trodde jag att jag var helt ensam lämnad åt mitt öde. sen såg jag en gul strumpa i ögonhöjd och insåg att jag iallafall inte var lämnad av min man, puss! med kråkbo i håret och smink som inte satt på rätt plats för fem öre var jag ingen vacker syn. inte för att så brukar vara fallet, men detta var en aning värre än vanligt.





Bild från nybron Cladde, Fashion-Gurra och S00F eller gollum? ingen vet. ingen bryr sig.

Inga kommentarer: