lördag 23 oktober 2010

Update

Var som sagt i stockholm i onsdags hade ungefär en timme på mig att gå på stan innan jag skulle möta upp killarna. den där timmen spenderade jag inne på buttericks där jag inhandlade min maskerad utstyrsel samt en uppblåsbar palm. (?) lyckades hinna med en blixt visit inne på hm där jag skådade en massa av intresse innan jag fick kuta till centralstationen.

Mötte upp Johan, Nordis och Per och tog tunnelbanan till gärdet. dock gick vi av en station för tidigt och fick vandra en bra bit. på tunnelbanan fiskade johan upp en cola flaska med genomskinlig vätska som jag trodde var vatten. men icke sade nicke för det var ouzo!

Vi åkte med galaxy och det blev en minst sagt spårad afton, mycket roligt!
Vi shoppade i tax freen, söp i hytten, härjade på nattklubben. jag gick vilse, tappade bort alla andra, försökte klättra över personalgrinden in till en trappa för att hitta vägen tillbaka till nattklubben mitt i natten. en random kille som krökade i vår hytt tänkte sno min partypalm så jag fick tömma den på luft och gömma den på ett säkert ställe. båten gungade så mycket ett tag att man ej kunde gå rakt i hyttkorridoren. jag flängde runt på egen hand och hamnade i ett antal olika hytter där jag festade med roligt folk. glömde dock mina skor i en hytt med onda tjejer och hämtade backup i form av Nordis pch Per när jag återvände för att erövra tillbaka dem.
vi var upp hela natten. först vid åtta tiden sökte jag upp hytten för att chilla innan taxfreen öppnade. var då i desperat behov av fylleföda. när jag hittat till vår hytt var Johan spårlöst försvunnen och jag begav mig av på jakt efter honom. fruktade ett tag att han hade hamnat i fyllecell men så var icke fallet. misslyckades med min vaka i väntan på att taxfreen skulle öppna och föll i djupsömn fram till klockan 15:00 dagen därpå. vaknade inte ens när Johan återvände. dagen efter mådde man givetvis inte alltför bra. vi vaknade först och väckte Nordis och Per. låg döda i vår hytt och garvade ihjäl oss åt en ensam herrsko som någon glömt i vår hytt. otroligt roligt! senare under dagen fick vi dock besök av ägren till denna sko som blev överlycklig. träffade även på många andra trevliga prickar från nattens bravader. vi sammanstrålade med några och kollade på nån show som var mycket rolig. speciellt när en av sångerskorna drog en brutal vurpa mitt i en låt. he he he. efter lite föda dröjde det inte länge innan vi klev av i Stockholm igen. under hemfärden befann sig alla i ett dvalaliknande tillstånd.
Våran hytt vackert pyntade med den heliga partypalmen!
Johan och Nodis i början av kvällen

Johan hade med sig hårspray som lyste i mörkret, som ni ser ovan färgades även håret ljust grönt av denna spray. alla vi andra snyltade av denna spray med lyckat resultat.

Johan uppe på nattklubben

Mycket lyckad resa! tack Johan som fixade allt och drog med mig!

4 kommentarer:

Linn sa...

Snygging, ska du till nybron på fredag? :) Puss Linn

Sofia Andersson Swärd sa...

Jaaa det är klart! ska du? :D puss!

Linn sa...

Ja!! tänkte det ;) men ja vet inte om ja vågar klä ut mig om ingen annan ska!? haha, ska du? Puss

Sofia Andersson Swärd sa...

Låter bra! =) jooo klart du ska! vi kommer vara MAX utklädda haha :D pusss!