onsdag 4 augusti 2010

Nackdelar

Kom och tänka på en grej när jag skrev om fördelarna om min mors nya förhållande.

I Turkiet var mamma tvungen att prata i telefon med honom MINST en gång varje dag. i MINST en timme varje gång. dessa samtal kunde inträffa på promenad, på restaurang, på shoppingjakter, på krogen, överallt. och så fort hon hade honom på tråden blev jag ungefär lika intressant och viktig som en flygmyra. hon tvekade inte att kasta ut mig ensam från hotellrummet mitt i natten för att få prata med honom i fred. jag fick till och med pengar för att gå ut och ta en drink helt ensam på natten. (?)

När jag blev antastad av en galen turk två meter ifrån henne lyfte hon inte ett finger för att rädda mig. istället vände hon bara ryggen till med ett flin för att fortsätta diskutera sexleksaker med skånsk pojkvän. MYCKET irriterande var det.

Det är förövrigt en annan grej... vad jag har hört dem prata om under veckan. det är dock inget jag tänker ta upp här. dels för att jag försöker förtränga det och av hänsyn till känsliga läsare.

/s

Inga kommentarer: