måndag 28 september 2009

Klubb G

Har varit lite ur baralans de senaste dagarna. oklart varför. därav dålig uppdatering.

I fredags blev det klubb G. det sög. så jävla ovärd kväll. jag hade hellre suttit hemma och pillat mig i naveln.
Det kryllade av icke 18åringar på plats som förtärde alkohol. givetvis. ingen leg koll varken i baren eller av vakterna när man gick in. frågan är ju hur bra marknadsföring det är för hjärnorna bakom tillställningen? kanske dags att ta reda på vad alkohollagen säger?

Jag drack några cider och drog en svängom på dansgolvet innan jag begav mig hem efter ett litet bråk som uppstod. det var droppen. råkade även ut för en otrevlig incident på vägen hem. ibland är jag bra jävla dum huvudet. men man lär ju av sina misstag.
Madelino och jag hos mig innan vi begav oss iväg. jag leker typ superseriös eller nåt..


Dansgolvet. skarp bild eller inte.

Later.

/s

2 kommentarer:

Oliver sa...

Ja du s00f, varför har man vakter? En kvalificerad gissning av mig, som inet är inolverad i konceptet dom körde, är att dom hade vakter av precis den anledningen som vakter finns till för, upprätthålla ordningen.

Det kanske ligger bortom din vetskap, men vad jag förstått så gick man efter en gästlista. Som du kanske förstår så var man tvungen att identifiera sig. Låter det som trovärdig anledning angående leggvisning.

Alla var medvetna om att folk under 18 skulle befinna sig på Holmberget denna kväll. Om sedan Holmbergets personal väljer att inte legga alla i baren så begår man tjänstefel. Och det kan inte på något sätt kopplas till arrangörerna för konceptet som förövrigt är en sluten fest. Och inte en krog som vissa verkar tro. Nu ska jag inte säga för mycket då jag inte är jätte påläst.

Men, hata eller älska, gilla eller ogilla, men om man försöker ge kredd till folk som försöker åstadkomma med något så kanske entrepenörskapen skulle växa i den här stan, och det ser jag endast som positivt.

Ha det bra.

Sofia Andersson Swärd sa...

En bra gissning käre Oliver! jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Dem vakter jag är van vid brukar dock även se till att mindreåriga inte förtär alkohol eller befinner sig på platser där dem inte bör vara, lagligt sett.

Som jag sa så visade varken jag eller mitt sällskap legg vi avslöjade endast våra namn. så jag hade egentligen kunnat heta Greta Bondsjö men gått in på någon annans namn.

Det tycker jag låter otroligt konstigt. för är man i den branschen så vet man vad man riskerar om man säljer alkohol till mindreåriga. och det är det inte många som gör.

Jag har framfört min åsikt om vad jag tyckte om klubb G. självklart är det kul att någon tar intiativ att försöka liva upp den här hålan. men jag tyckte inte det var kul.

Ha det otroligt bra och ha en fantastisk kväll!

/S00F