måndag 3 augusti 2009

Utslängda från statoil

En party natt jag sent skall glömma var i december 2007. Lina hade en tillställning i ett litet hus långt ut i hällby. tre kilometers promenad från busshållsplatsen till party destinationen. i snön. i högklackade skor. ingen rolig historia. väl framma provade vi på vår geniala idé att blanda ut vodka med 2,25 cider. inte heller någon rolig historia. vidervärdigt.

På nåt vänster blev vi iallafall dyngraka. polisen anlände och festdeltagarna tog till flykten. Claudia och jag lyckades få sjuts av Charlie efter att vi gömt oss för polisen. hela vägen till statoil där vi bad om att få bli avsläppta satt vi i baksätet och sjöng "Charlie chaplin, Charlie chaplin" upprepade gånger.
På statoil köpte vi tonfisk macka och satte oss till bords inne i butiken. jag vet inte vem det var som började (antagligen jag..) med att spotta lite macka på den andra men plötsligt spottade vi tonfiska macka på varandra som galna och garvade högt åt vår egen lustighet. vi blev utslängda av butiksbiträdet med huvudet före. snopna gick vi till mio och tittade på möbler genom fönstret. jag minns att Claudia drog en fet vurpa. återigen kommer jag inte ihåg vem det var som började (förmodligen jag igen..) med att spotta en snorlobba på skyltfönstret men snart spottade vi allt vad vi hade på de rena fönstren innan vi gick hem till mig och åt. jag hann dra en fet vurpa på vägen om jag inte minns fel.


I början av kvällen. närmare bestämt på bussen ner till stan. något dragna efter att ha druckit häxblandning hemma hos mig. här såg vi åtminstone hyfsat presentabla ut.


Efter festen vidare till statoil. en onykter Cladde posandes med tonfiskmackorna.

Claudia laddar för att skjuta. notera min mack-spott-attack på hennes axel.

Försök till en seriös bild.

???

här har vi en oerhört värd bild på mig och mina vapen.


Claddes vurpa utanför mio.

Hemfärden.


Det var tider det!

(?)

/s

1 kommentar:

CLAADDE sa...

ååååh jag saknar dig och våra upptåg haha vi gör det bäst tillsammans<3