onsdag 1 juli 2009

Jordgubbskupp

I förrgår natt begav jag, Madelino och André oss iväg på jordgubbskupp till hällbybrunns jordgubbsodlingar.

Vi krälade i diken, kröp genom en åker och smög fram mot odlingarna. allt gick som smort tills vi plötsligt hörde hundskall på inte alltför långt avstånd. vi stod som paralyserade och lyssnade när vi fick syn på något som rörde sig i åkern mot oss. jag flydde efter André i panik övertygade om att närsomhelst bli biten av en hund i benet. när vi lyckats fly ut till vägen upptäckte jag att Madelino inte befann sig bakom mig som jag trott.

André fortsatte fly mot bilen medans jag gömde mig i åkern och spanade efter den försvunna Madelino som hade tagit till flykten åt andra hållet, som vi kommit överens om från början att vi alla skulle ta, återvände ungefär samtidigt som André till mitt gömställe och vi åkte hemåt.

FAIL!

Men skam den som ger sig! nästa vecka gör vi ett nytt försök.

Later.

/s

Inga kommentarer: